درخشش قاریان آذربایجان‌شرقی در رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت 
کد خبر: 4141590
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۶

درخشش قاریان آذربایجان‌شرقی در رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت 

مدیر مجمع قاریان تبریز با اشاره به درخشش قاریان آذربایجان‌شرقی در رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت گفت: پنج نفر از قاریان استان در مرحله نهایی ششمین دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت موفق به کسب عناوین برتر شدند. 

قاریان آذربایجان شرقی، شوق تلاوت حسین قربانی، مدیر مجمع قاریان تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به درخشش قاریان استان در رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت گفت: پنج نفر از قاریان آذربایجان‌شرقی در مرحله نهایی ششمین دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت موفق به کسب عناوین برتر شدند. 

وی با بیان اینکه از میان هفت قاری راه یافته از آذربایجان‌شرقی به مرحله نهایی، پنج قاری موفق به دریافت عناوین برتر شدند، افزود: آقایان عرفان حسن‌زاده موفق به کسب رتبه اول قرائت آزاد، محمدحسین کژایی موفق به کسب رتبه دوم قرائت تقلیدی استاد منشاوی، محمد باقری موفق به کسب رتبه دوم قرائت تقلیدی استاد عبدالباسط، سیدجواد رضوی موفق به کسب رتبه چهارم قرائت تقلیدی استاد مصطفی اسماعیل و محمدرضا فقیهی‌نیا نیز موفق به کسب رتبه پنجم قرائت آزاد این دوره از رقابت‌ها شدند. 

قربانی با بیان اینکه مسابقات شوق تلاوت با هدف ایجاد انگیزه و رقابتی سالم بین قرآن‌آموزان طرح ملی تلاوت در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار شد، افزود: مرحله نهایی رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه در ساری برگزار شد و سفر به کربلای معلی و شرکت در جشنواره قرآنی در کشور عراق از جوایز این رقابت‌هاست. 

مدیر مجمع قاریان تبریز با بیان اینکه رقابت‌های قرآنی منجر به تمرین و پیشرفت قاریان می‌شود، ادامه داد: رقابت‌هایی چون شوق تلاوت به ویژه در انگیزه‌دهی بیشتر به نوجوانان و جوانان بسیار اثرگذار است، چراکه علاوه بر ایجاد انگیزه رقابت، اعزام به عتبات عالیات نیز بعد دیگر قضیه است. 

یادآور می‌شود، اختتامیه ششمین دوره مسابقات شوق تلاوت، روز 27 اردیبهشت‌ماه با حضور برخی از چهره‌های قرآنی کشور، در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی ساری برگزار و منتخبان مرحله نهایی(کشوری) معرفی شدند.

انتهای پیام
captcha